اهواز_ در پی انتشار گزارش «مطالبات رانندگان استیجاری شهرداری در هاله ای از ابهام» در این پایگاه خبری صبح روز گذشته از طریق تماس یکی از رانندگان شهرداری منطقه یک اهواز متوجه شدیم که بخشی از حقوق معوقه آن ها پرداخت شده است.

به گزارش خوزپرس و به نقل از قدس آنلاین_گروه استانها_حدیث کریمی؛ باتوجه به اینکه حقوق رانندگان استیجاری شهرداری منطقه یک اهواز بین واقعیت ها و حرف های مسئولان سر در گم بود. برخی رانندگان از عدم پرداخت حقوق خود تا آبان ماه و یا معوقه ها گلایه کردند، از سویی مسئولان مالی شهرداری منطقه یک اهواز خبر از پرداخت حقوق آبان ماه آنها دادند، درصورتی چنین نبوده بلکه حقوقشان تا مهرماه امسال به آن ها پرداخت شد. ۲۱دی ماه بود که خبرنگار قدس آنلاین گزارشی تحت عنوان پیگیری مطالبات رانندگان شهردای منطقه یک اهواز نوشت. اکنون با گذشت ۱۸ روز با پیگیری های صورت گرفته از سوی این خبرنگار و رئیس شورای پنجم اسلامی کلانشهر اهواز ۲ماه از حقوق معوقه رانندگان پرداخت شد.
یکی از رانندگان استیجاری شهرداری منطقه یک اهواز ظهر روز گذشته در تماس با خبرنگار قدس آنلاین عنوان می کند: که پس از پیگیری های شما و حضور محمدجعفر فلسفی رییس شورای شهر اهواز در این منطقه باعث شده تا صبح امروز دو ماه از حقوق معوقه ما پرداخت شود.

او با  خوشحالی ادامه می دهد: با پرداخت این بخش از حقوق مان شادی دوباره به ۱۷ خانواده ای رانندگان استیجاری شهرداری منطقه یک اهواز هدیه شده  است.
این راننده اظهار می کند: از همکاری و پیگیری های شما تشکر و یک عمر دعایتان می کنم، خانواده های بسیاری چشم انتظار این حقوق بودند، حالا با دریافت این بخش از مطالبات مان می توانیم بخشی از بدهی ها را پرداخت کنیم.

پرداخت حقوق معوقه

رئیس شورای پنجم شهر اهواز در خصوص پرداخت حقوق معوقه رانندگان استیجاری شهرداری منطقه یک اهواز در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه رانندگان این منطقه معترض به اینکه یک سری از مطالباتشان معوقه شده است اظهار می کند: با توجه به شرایط اقتصادی که وجود دارد کار را برای آنها سخت می کنند به واسطه تلاش پیگیری شما و سوالی تحت عنوان اینکه چرا به چه دلیل برای چه مدتی حقوق آنها پرداخت نشده، مطرح شد.

محمد جعفر فلسفی ادامه می دهد: به همین منظور راهی شهرداری این منطقه شده ام و این موضوع را مورد بحث قرار دادیم. ابتدا نظر مسئولان شهرداری منطقه یک اهواز بر این بود که تا پایان آبان ماه حقوق رانندگان را پرداخت کردند ما هم پذیرفتیم ولی احساس کردیم نیاز به تحقیق بیشتری دارد چرا که رانندگان این منطقه از اختلاف یک ماه خبر دادند.
او با بیان اینکه جهت صحت این موضوع بررسی های اولیه صورت گرفت تصریح کرد: متوجه شدیم یک ماه اختلافی که رانندگان گفتند درست است، سپس به مسئولان مربوطه شهرداری گفته شد بررسی‌های به این صورت است که ظاهراً ایرادی در کار است بعد از مدتی آنها این موضوع را تایید کردند و رانندگان استیجاری تا پایان مهرماه حقوق شان را دریافت کردند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این پیگیری ها تاثیر خود را داشته است، خاطرنشان می کند: تلاش شما بعنوان رسانه و ما که وظیفه ذاتیمان است، این پیگیری مثمر ثمر بوده است.
رئیس شورای پنجم اسلامی شهر اهواز اذعان می کند: زمانی که به صورت سرزده به شهرداری مراجعه کردم مسئولان از مشکل درآمدزایی خبردادند و همچنین گفتند در اولین فرصت مشکلات رانندگان را حل می کنند.


فلسفی می گوید: ظاهراً شهرداری مرکز آنها کمک کرده و خودشان نیز تلاش بیشتری کردند که (امروز۹ بهمن ماه) در تماسی که با بنده داشته‌ اند، اعلام کردند حقوق معوقه آبان و آذر ماه را به حساب رانندگان استیجاری این منطقه واریز کردند. همچنین در آینده نزدیک حقوق دی ماه آن ها پرداخت می کنند.
او با بیان اینکه احساس می کنیم اگر ما بتوانیم همین موضوعات را با جدیت دنبال کنیم و با قصد حل مسئله نه قصد و یا غرض خاصی که از سوی بنده یا اصحاب رسانه و خود رانندگان باشد، تصریح می کند: دغدغه‌هایی دارند که آن ها باید جدی بگیریم و از کنارشان به سادگی نگذاریم و توجیه نکنیم بلکه نشان بدهیم که این مسائل مهم است و اهمیت معشیت مردم می دهیم.
این مقام مسئول اظهار می کند: نباید کاری کنیم که منشاء نارضایتی برای مردم باشد و خوشبختانه این مسئله در حال حل شدن است و امیدوارم روز به روز بهتر شود.

خواسته آن ها غلط نبوده است

فلسفی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد رانندگان استیجاری این شهرداری به دلیل اعتراض شان سال آینده اخراج شوند یا خیر؟ با بیان اینکه منطقی نیست که چنین اتفاقی رخ دهند می افزاید: بعید می دانم با توجه به اینکه خواسته آنها خواسته غلط  و بی جایی نبوده است که حالا تلافی شود. این خواسته، خواسته منطقه‌ای بوده و ما هم تلاش کردیم پاسخ مناسب بدهیم، مسئولان هم این را پذیرفتند چه دلیلی دارد بخواهند برخورد منفی کنند.

امیدواریم وضعیت اقتصادی شهردرای منطقه یک اهواز به روال عادی برگردد تا شاهد گله مندی زحمت کشان آن منطقه نباشیم.
شایان ذکر است بابک محمدی شهردار منطقه یک اهواز ۹بهمن ماه سکان هدایت این شهرداری را به محراب فلسفی زاده واگذار کرد. مدیرجدید این منطقه شهرداری اهواز پیش از این شهردار شوشتر، مدیرمنطقه هفت و مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز را در کارنامه خود دارد.