به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که امروز، ۷بهمن ماه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که دبیران کارگروه‌های زیرمجموعه شورای برنامه‌ریزی نسبت به آن گله‌مند هستند آن است که به مصوبات کارگروه‌ها در شورای برنامه‌ریزی توجه نمی‌شود و در نتیجه عملا آن کارگروه جایگاه چندانی ندارد و خیلی تاثیری بر نظرات شورا نمی‌تواند اعمال کند.

وی افزود: این‌که ارتباط خوبی میان شورای برنامه‌ریزی استان و کارگروه‌ها ایجاد نمی‌شود و مصوبات کارگروه‌ها به سازمان برنامه نمی‌رود یک ایراد و خلل است. لازم است تا ارتباط مستمر و درستی میان کارگروه‌ها و دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی ایجاد شود و کارگروه‌ها مصوبات خود را به دبیرخانه منتقل و دبیرخانه نیز این مصوبات را در شورای برنامه‌ریزی طرح کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر در هر جلسه‌ای یکی از دبیران کارگروه‌ها گزارش چندین جلسه گذشته کارگروه خود را بدهد می‌تواند موثر باشد و ۳۰دقیقه در جلسات شورای برنامه‌ریزی به این کار اختصاص داده شود، این مساله باعث می‌شود تا دبیران کارگروه‌ها ماه به ماه مصوبات خود را به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی ارسال کنند.

شریعتی در خصوص این مساله که جلسات زیادی در استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: قبول دارم که در استان جلسات زیادی برگزار و زمان زیادی از مدیران گرفته می‌شود اما اگر فقط به جلسات کارگروه‌ها بسنده کنیم بسیاری از کارها در استان می‌ماند و مشکلات حل نمی‌شود.

وی گفت: بعضا مساله‌ای در کارگروه و شورای برنامه‌ریزی تصویب می‌شود اما مجددا کار با مانع مواجه و با هزار اهرم قانونی و غیرقانونی جلوی انجام آن گرفته می‌شود. موانع سرمایه‌گذاری که در استان وجود دارد، برخی قانونی و برخی غیرقانونی هستند.

استاندار خوزستان بیان کرد: موانع پیش رو به وسیله دستگاه‌های اجرایی و دولتی بسیار زیاد است و توسعه سرمایه‌گذاری را با مشکل مواجه می‌کند.

شریعتی بیان کرد: اگر استانداری در بسیاری از موارد وارد نشود و جلسه برگزار نکند، مشکلات حل نمی‌شود و زمانی استانداری مساله‌ای دنبال می‌کند که کار از عهده آن دستگاه مورد نظر خارج شده باشد.

وی ادامه داد: باید برای حل مشکلات و موانع میان دستگاه‌های مختلف در استان هماهنگی به وجود آید زیرا این موانع در خوزستان زیاد است. سال آینده در بحث توسعه مخازن نفتی قرار است حدود ۴٫۴میلیارد دلار کار در کشور انجام شود که بالای ۸۰درصد از آن در استان خوزستان است و اشتغال بسیار خوبی ایجاد می‌کند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مدیران نفتی در این زمینه در جلسه شورای تامین حاضر شده‌اند و عنوان کرده‌اند تا موانع پیش روی کار برداشته شود تا شاهد اجرایی شدن کار باشیم زیرا این کار فاینانس است و باید در یک مدت زمان معین انجام شود و در غیر این صورت هزینه‌های کار به عهده ایران خواهد بود. در این زمینه با توجه به اهمیت موضوع و تاثیر آن بر اقتصاد کشور ممکن است جلساتی به صورت اضطراری نیز برگزار شود تا موانع پیش رو برداشته شود.

شریعتی در خصوص شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: مکان یابی برخی از شهرک‌ها درست نبوده است و با توجه به تجربیاتی که در این زمینه وجود دارد باید این مساله نیز حل شود. باید در این زمینه کار کارشناسی بیشتری انجام گیرد تا بتوانیم نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط را که نقشی اساسی در ایجاد اشتغال دارند را پررنگ‌تر کنیم.

ایسنا