به گزارش خوزپرس از اهواز، شرکت کشت و صنعت کارون به عنوان بزرگترین تولید کننده شکر سفید در ایران و خاور میانه از جمله قطب های مهم صنعتی در استان خوزستان است و با روند رو به رشد و صعودی می تواند در سنگر اقتصاد مقاومتی و رهائی از وابستگی واردات شکر نقش پر رنگی ایفا کند. این شرکت هم اینک زمینه اشتغال۱۸ هزار نفر را بطور مستقیم و غیر مستقیم فراهم نموده است.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با تغییردر مدیریت شرکت، این مجتمع با سیاست های جدید بانک کشاورزی و تلاشهای بی وقفه و خستگی ناپذیر مدیر عامل این شرکت و همچنین کوشش و پشتکار مجموع پرسنل واز سوی دیگر همدلی و همزبانی هیات مدیره و همه مسئولین شهری و استانی جانی تازه گرفت و این روزها نقل محافل صنعتی و دیگر گروه های اجتماعی است و در روزهای اخیر شاهد مدیریتی با برنامه و تحولی عظیم و انتخاب مدیر عامل این شرکت با عنوان  مدیر برتر کشوری در صنایع ایران هستیم.

*سند چشم انداز توسعه کشت صنعت کارون شوشتر مدیریتی با برنامه

سند چشم انداز توسعه کشت صنعت کارون شوشتر مدیریتی با برنامه را برای توسعه  پیشرفت این شرکت ارمغان زده است  و در سال جاری شاهد تحولات با توجه به برنامه های این شرکت هستیم.

ظرفیت اسمی کشت  صنعت کارن شوشتر ۲۰۰ هزار تن است که تاکون این کارخانه هیچ گاه به این ظرفیت اسمی نرسیده است.

در سند چشم انداز بزرگترین شرکت تولیدی شکر در ایران در برنامه ای ۵ ساله از سال ۹۳ شروع شده که طبق برنامه های انجام شده مدیریتی  در سال ۹۸ ظرفیت اسمی این شرکت را مثبت ۲۰ در یک دوره ۶ ماهه تعریف کرده و امید است با توجه به تحولات عظیم در این شرکت برای اولین بار به ظرفیت ۲۲۰ هزار تنی خود برسد.

از سال ۹۲ راه اندازی این شهرک صنعتی نی شکر در دستور کار کشت و صنعت کارون شوشتر بوده که توسط مجموعه مدیریت و تیم کارشناسی پیگیری های لازم انجام شده  و امسال مصوبه اجرایی این شهرک تخصصی گرفته شده است.

بزرگ‌ترین شرکت تولیدی شکر در خاورمیانه تأمین درامد ناشی از شکر بین ۳۰ تا۳۵ درصد اشاره کرده است اما با توسعه صنایع جانبی نیشکر این درآمد بین ۶۰ تا ۶۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

زمینه لازم برای ایجاد سرمایه گذاری آماده است و  با راه اندازی شهرک تخصصی نی شکر خوزستان و اقتصاد ملی متحول می‌شود.

*انتخاب مهندس میرزاپور مدیر عامل شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر در بین مدیران برتر کشوری

انتخاب مهندس میرزاپور مدیر عامل شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر در بین مدیران برتر کشوری در سال جاری نشان از مدیریتی کارآمد در بزرگترین شرکت تولدید شکر در ایران است.

داشتن برنامه های مدون، رعایت سطح کیفی و کمی تولید، کاهش هزینه، صرف جویی در مصرف انرژی، پیروی در تحقق اقتصاد مقاومتی، افزاریش چشم گیر تولید در زمان مدیریت، رعایت مسائل زیست محیطی، از مهمترین معیار انتخاب مدیران با عنوان مدیر برتر کشور بوده است.

کشت و صنعت کارون شوشتر ماهیانه ۳۰ میلیارد تومان گردش مالی دارد و تا به اموز هیچ گونه حقوق عقب ماندهی به پرسنل خود ندارد  این رضایت همه پرسنل را از مدیریت این شرکت به جای گذاشته است.

 *رکورد تولید بیش از ٢ هزار تن شکر در یک شبانه روز

عبدالمجید میرزاپور مدیر عامل شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خوزپرس در اهواز، درباره رکورد بی سابقه تولید شکر در یک شبانه روز  اظهار داشت: با تلاش های پرسنل محترم کشت و صنعت کارون شوشتر و معاونت کارخانه در یک شبانه روز توانستیم بیش از ٢ هزار تن شکر سفید و زرد تولید کنیم.

وی افزود: این رکورد در روزهای نخست بهربرداری رکوردی بی سابقه در تاریخ این مجتمع عظیم صنعتی بوده است.

مدیر عامل کشت و صنعت کارون بیان کرد: از این میزان تولید شکر در یک شبانه روز بیش از یک هزار و ٣٠٠ تن شکر زرد و بیش از ٧٠٠ هزار تن شکر سفید تولید شده است.

 *پیش بینی تولید ۱۶۰ هزار تن شکر زرد در کشت و صنعت کارون

عبدالمجید میرزاپور در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در اهواز اظهار داشت: با توجه به سطح برداشت مزارع نی شکر در کشت و صنعت کارون شوشتر امسال پیش بینی می کنیم ۱۶۰ هزار تن شکر زرد تولید شود.

وی افزود: در حال حاضر ۴۵ درصد مزارع زیر کشت(هکتار) که از لحاظ وزنی میتوان گفت ۴۲ درصد وزنی مزارع برداشت شده است.

مدیر عامل کشت و صنعت کارون تصریح کرد: تا صبح امروز (مورخ ۲۱ دی ماه)  ۷۴ هزار تن شکر زرد در کشت و صنعت کارون شوشتر تولید است.

 

*بدهی ۴۰ ساله کشت و صنعت کارون به سازمان تامین اجتماعی پرد اخت می شود

عبدالمجید میرزاپور در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در اهواز اظهار داشت: از سال ۵۶ تا کنون بدهی انباشته شده کشت و صنعت کارون به سازمان تامین اجتماعی با بیش از هزار سند به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده شد.

وی افزود: دولت در سال ۶۱ با مصوبه مجلس برای پرداخت بدهی های کشتو صنعت کارون و هفت تپه اقدام کرد ولی نتوانست این بدهی را پرداخت کند و تا یدی ماه ۱۳۹۵ حجم بدهی ها با جرائم و بهره های قانونی به بیش  از ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده شد.

مدیر عامل کشت و صنعت کارون شوشتر بیان کرد: با پیشنهاد ارائه شده برای تسویه بدی های این مجتمع صنعتی به سازمان تامبن اجتماعی در جلسه هیئت مدیره طرح و مورد موافقت قرار گرفت، سپس با هماهنگی لازم به بانک کشاورزی بعنوان سهامدار و همچنین سازمان تامین اجتماعی مقرر شد با استفاده از طرح بخشودگی جرائم به شرط پرداخت اصل بدهی شرکت به سازمان تامین اجتماعی مبلغی در حدود ۸۶ میلیارد تومان بعنوان اصل بدهی پرداخت شود.

 میرزاپور تصریح کرد:  با هماهنگی و همکاری مدیر عامل  و اعضای هیئت مدیره بانک کشاورزی و سازمان تامین اجتماعی مقرر شد اصل بدهی شرکت در ۱۲ قسط مورد محاسبه و پرداخت قرار گیرد و در ۱۷ دی ماه مبلغ ۵۳ میلیارد تومان که بیش از ۶۰ درصد اصل بدهی پرداخت شده است.

مدیر عامل کشت و صنعت کارون خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی دقیق تولیدی و تلاش های وافر مدیران و پرسنل شرکت کارون طی سه سال اخیر موجب شد علاوه بر  افزایش چشمگیر روند تولید شگر بدهی های انباشته شده این مجتمع عظیم صنعتی به سازمان ها و شرکت های تامین اجتماعی، گاز و برق تسویه و زیمنه رشد و شکوفایی بیش از پیش در این شرکت فراهم شود.

  لازم به ذکر است عملکرد مطلوب میرزاپور به عنوان مدیر عامل بزرگترین شرکت تولیدی شکر در خاورمیانه از سال ۹۳ تا کنون، کشت و صنعت کارون را متوحل کرده است چرا که پیش بینی تولید شکر امسال و گام های برداشته شده نشان از مدیریت با برنامه ای بوده که در دستور کار این شرکت است و همچنان در مسیر توسعه و پیشرفتی که در سند چشم انداز ۵ ساله این تعریف شده گام هایی در حال برداشتن است که به آینده کارون با مدیریت میرزاپور امیدوار هستیم…

گزارش از بهنام پریچه