به گزارش خوزپرس از اهواز،  غلامرضا شریعتی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با موضوع وضعیت منازل مسکونی منبع آب اهواز که امروز (۳۰ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده‌های منصوریان و کاظمی که در پی حادثه امروز ریزش کوه دو کودک را از دست دادند، اظهار کرد: یک بعد این حادثه عاطفی است که با وقوع این حادثه همه متاثر هستند. بعد دیگر این است که افرادی در این منطقه که اصول شهری در آن رعایت نشده سکنا گزیده‌اند و این کار خارج از ضوابط انجام شده است.

وی افزود: خانه‌هایی که در این منطقه تاکنون تخریب شده بودند باید فورا جایگزین می‌شدند تا از ساخت مجدد خانه‌ها در این منطقه جلوگیری شود. اکنون ۸۴ خانوار ساکن کوی رمضان در اولویت جابه‌جایی هستند و در مجموع ۸۱۸ خانوار در پهنه‌های پر خطر قرار دارند.

استاندار خوزستان با اشاره به شهرهای شیرین‌شهر و رامین که گزینه‌های مورد نظر برای جابه‌جایی خانوارها هستند، عنوان کرد: مشکل آورده این خانوارها پس از جابه‌جایی را می‌توان به گونه‌ای حل کرد. باید همین امروز تصمیم عاجلی گرفته شود و برای این‌ کار اقدام شود.

شریعتی ادامه داد: مردم منطقه نیز باید محدودیت های ما را درک کنند و چنین نیست که ما چیزی در اختیارمان باشد و دریغ کنیم. همچنین صلاح نیست که مردم منطقه خود را به خطر بیندازند و جابه‌جا نشوند. خواهشمندم مردم این منطقه همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم در حد توان خود کمک کنیم تا این مساله به خیر حل شود و بیش از این آسیبی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه درمان مصدومان این حادثه کاملا به صورت رایگان انجام می‌شود، تصریح کرد: من از این منطقه بازیدهایی داشتم و مسئولان کشوری را نیز به آنجا بردم اما عدم وجود تمهیدات لازم باعث شده بود این کار به تاخیر بیفتد.

ایسنا
انتهای پیام