دبیر هیات دو و میدانی خوزستان از مرحله پایانی مسابقات دوومیدانی لیگ باشگاههای استان خوزستان در بخش مردان خبر داد.

سعید پویا به خبرنگار خوزپرس گفت: در نتایج کلی مرحله دوم مسابقات دو و میدانی لیگ باشگاه های خوزستان در بخش مردان تیم های خرمشهر، مقاومت و کلینیک بتن ایران به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم قرار گرفتند.

وی افزود:‌ ‌امتیازات تیم های حاضر در مسابقات دو و میدانی لیگ باشگاه های استان خوزستان تا پایان مرحله دوم در بخش مردان به ترتیب خرمشهر ١٠٩ امتیاز برسکوی اول قرار گرفت و تیم های مقاومت ١٠٠ امتیاز و باغملک ۵١ امتیاز مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

دبیر هیات دو و میدانی استان خوزستان در پاسخ به این سئوال که آیا برترین های هر ماده جهت تشکیل تیم استان انتخاب می شوند یا خیر، گفت: خیر، این لیگ فقط جهت ارتقای کمی ورزشکاران است و ملاک شرکت در لیگ های کشور نخواهد بود.

پویا همچنین در پاسخ به این سوال که باتوجه به برگزاری لیگ های استانی وضعیت دو و میدانی در سطح خوزستان تغییری داشته است یا خیر، بیان کرد: رشد بسیار خوبی در زمینه جذب ورزشکاران مستعد داشتیم و پس از اتمام مسابقات این ورزشکاران جدیدالورود را در کمیته های مختلف ساماندهی می کنیم تا کیفیت رکورد را به کار بیافزاییم.

وی در ارتباط با مرحله پایانی لیگ دو و میدانی در بخش مردان جام شهدای مدافع حرم عنوان کرد: زمان برگزاری این لیگ روز جمعه ٢۴ شهریور ماه راس ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در مجموعه ورزشی تختی اهواز و پیست دو و میدانی استان خواهد بود.

دبیر هیات دو و میدانی استان خوزستان شرایط مسابقات را، رده سنی ورزشکاران آزاد می باشد، ورود تیم ها ظهر روز جمعه ٢۴ شهریور ماه جاری ساعت ١٧ و خروج پس از اتمام مسابقات، جلسه هماهنگی رأس ساعت ١٧ در محل هییت دو و میدانی استان، تعداد ورزشکاران هر تیم ١۵ نفر به همراه ١ مربی و سرپرست، هر ورزشکار حق شرکت در یک ماده انفرادی و یک امدادی را دارد و هر تیم میتواند در هر ماده سه ورزشکار را شرکت دهد.

پویا ادامه داد: مدارک لازم برای حضور در این مسابقات نیز داشتن کارت بیمه ورزشی معتبر، معرفی نامه هییت دو و میدانی شهرستان خواهد بود.

وی اظهار کرد: دوندگان در این لیگ نیز در ماده های ١١٠ متر با مانع، ١٠٠ متر، ٢٠٠ متر، ۴٠٠ متر، ٨٠٠ متر، ١۵٠٠ متر، ٣٠٠٠ متر، پرش طول، پرش سه گام، پرتاب وزنه، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک و ۴ در ١٠٠ متر امدادی باهم به رقابت می پردازند.

دبیرهیات دو و میدانی خوزستان افزود: مجموع امتیازات تیم ها در سه مرحله مسابقات رده بندی و قهرمانی این دوره از مسابقات لیگ باشگاه های استان خوزستان را تعیین می کند.

پویا ادامه داد: به نفرات اول تا سوم حکم قهرمانی و جایزه نقدی و به تیم های اول تا سوم کاپ قهرمانی اعطا می شود.

وی در پایان یاد آورشد: در صورت بروز پدیده گرد و غبار در صبح روز جمعه ٢۴ شهریور ٩۶ مسابقات بصورت خودکار لغو می شود.